Ventilation

Ventilation i nye huse er et must! De er i dag så tætte at det er svært at komme af med varmen og fugten, i vores hus er der nemt 25 grader indendørs på ikke specielt varme sommerdage, og det selvom vi har et ventilationsanlæg. Om vinteren er det også rigtigt lækkert at have, da det tager varmen fra bryggers, bade og køkken og omfordeler den til de øvrige rum (varmegenvinding). Men der er andre goder ved at få et sådan: Vi har haft besøg af flere venner, der er voldsomt allergiske overfor katte, som har siddet her i flere timer uden at mærke noget som helst til deres allergi.

Alt i alt kan vi på det varmeste anbefale at man anskaffer sig et genvindingsanlæg, vi har et Nilan Comfort 300 som vi er supertilfredse med, ikke mindst fordi vi har fået en superflot service fra Mikael Serritzlew fra Nilan, idet vi ringede til Nilan, da vores faste montør i Juli 2016 var på ferie og motoren tilsyneladende var stået af. På trods af at de ikke yder support til private, men dette skal gå igennem forhandlere og montørerne, så blev vi guidet hele vejen igennem kontrolpanelet, og vi testede alverdens ting, indstillinger blev skrevet ned, så vi var sikre på at sætte det korrekt op igen. Til slut måtte de henvise til en anden montør Varmepumperiet i Rødovre, som vi så havde en noget uheldig oplevelse med, bl.a. 2 x fakturering af kørsel, trods det modsatte var aftalt med ejeren Johan Peter Gisselmann, fakturering af 3 timer for mindre end to timers arbejde, fakturering af en anden timepris end først oplyst og i alt fremsendte Johan Peter Gisselmann fra Varmepumperiet en faktura på næsten det dobbelte (5.000,-) af det vores vanlige montør Henning fra HC montage havde oplyst, en pris vi naturligvis havde givet videre til denne montør forud for accept af udbedring. Johan Peter Gisselmann fra Varmepumperiet var bedøvende ligeglad med dialog med os som kunde og med at den montør, der var ude i huset har bekræftet timepris, at det vil koste “i størrelsesorden 2600,- alt inkl. ” at få udført reparationen , han blot truede med retssag, hvis vi ikke betalte, for derefter at smide røret på… Til sammenligning ville Henning fra HC Montage ikke have betaling for den 15-20 minutters telefonservice han havde givet os forud for sin ferie, sådan er montører åbenbart så forskellige… Det er naturligvis ikke Nilans skyld og vi er stadig fuldt ud tilfredse med deres håndtering af sagen og deres produkt i det hele taget.

Skal du have lavet service på dit eget anlæg, eller vil du overveje at få monteret et, så kan vi varmt anbefale Henning fra HC Montage på Fyn, han er en super serviceminded og meget reel mand, han kører ofte på øerne og kan træffes på 2013 1101 – Og vi vil anbefale at man holder sig langt væk fra Varmepumperiet og Johan Peter Gisselmann, der også har firmaet Dankøling